Czas realizacji i z czego wynika koszty dostawy?

Czas realizacji i z czego wynika koszty dostawy?

W poniższym wpisie informacyjnym wyjaśnimy zasady i kwestie wysyłek jakie obowiązują przy zakupie na budujto.pl

Spis Treści.

1. TRYB ZIMOWY MAGAZYNU PACZEK.

2. Czas dostawy złożonych zamówień.

3. Czas realizacji zamówienia a czas dostawy?

4. Zasady wg których realizujemy zamówienia.

5. Jakość pracy magazynu  paczek kontra jakość pracy kurierów?

6. Koszty przesyłek kurierskich.

7. Od czego zależy całkowity koszt wysyłki - wyliczenie?

 

1. TRYB ZIMOWY MAGAZYNU PACZEK

Jest to nasz autorski pomysł na zabezpieczenie przesyłek przeciw mroźnym działaniem zimy. Szczegółów nie udostępnię i większość klientów nawet nie zauważy większej różnicy między trybem wiosenno-jesiennym, a zimowym. 

W każdym razie lata pracy na żywym organizmie pozwoliło nam opracować metodę pakowania, która pozwala materiałom płynnym przetrwać temperaturę nawet -8 st C.

Przesyłki zimowe zwykle są droższe od standardowych, jednak chcemy dostarczać klientowi towar bez względu na porę roku.

Oczywiście możemy się wstrzymać z nadaniem zamówienia jeśli magazyn stwierdzi że istnieje ryzyko że towar może nie przetrwać. Jednak o tej decyzji klient zostanie poinformowany.

Tryb zimowy tyczy się materiałów płynnych i półpłynnych.

 

2. Czas dostawy złożonych zamówień:

Na początku chciałbym zaznaczyć że staramy się nadawać przesyłki tego samego dnia, aby klient mógł je mieć już następnego dnia u siebie. Tak się dzieje z zamówieniami złożonymi do godziny 11:00. W 2020 roku nadaliśmy ponad 17 tyś paczek, a współczynnik realizacji zamówień zrealizowanych w ciągu 24h wyniósł 92%.  Jesteśmy bardzo dumni z tego faktu. 

 

3. Objaśnię co oznacza realizacja i dostawa oraz jaka jest różnica.

Przez realizację rozumie się czas jaki jest potrzebny, aby zamówienie przygotować i spakować. Takie zamówienie stoi na rampie przy sortowni i czeka na odbiór kuriera. Tutaj kończy się realizacja. Zwykle wystarcza nam 24h. Jednak, często wchodzą dodatkowe czynniki które mogą opóźnić realizację do 48h. Najczęściej jest to ogromna ilość zamówień.

Przez dostawę rozumiemy czas jaki kurier potrzebuje na dostarczeni przesyłki. Liczony jest zwykle od godziny 18, ponieważ zwykle o tej godzinie przesyłki trafiają na pierwszy magazyn kuriera. Zapobiegawczo podawane są informację, że kurier ma 24-48 h na dostawę.

 

4. Zasady, którymi się kierujemy przy realizacji zamówień.

Na wstępie wspomnę, że w pierwszej kolejności honorujemy, klientów zarejestrowanych w sklepie i tych którzy zamówili towar i zapłacili za przesyłkę z góry. Jest to dla nas jasny sygnał, że taki klient jest zdecydowany na zakup.

Zamówienia z płatnością za pobraniem u kuriera, są realizowane w drugiej kolejności ponieważ istnieje możliwość że klient się wacha. Wówczas przed wysyłką dział sprzedaży może skontaktować się telefonicznie (ale nie musi) i zapyta klienta czy jest zdecydowany na zakup i czy mamy realizować zamówienie.

 

1. Zamówienia zakupione i opłacone szybką płatnością (do godziny 11:00) wysyłamy tego samego dnia i na 90 % przesyłka zostanie dostarczona w następnym dniu roboczym.

2. Zamówienia zakupione i opłacone przelewem tradycyjnym są wysyłane w dniu w którym środki wpłyną na konto (pod warunkiem, że wpłyneły do godziny 11:00)

3. Przesyłki za pobraniem i darmowe dostawy realizujemy w ciągu 48 h, a kurier ma 48 h roboczych na dostawę. W praktyce 90% przesyłek wychodzi tego samego dnia.

4. W okresie świątecznym i przesyłki mogą być dostarczane nawet do 72h. Spowodowane to może być opóźnieniami po stronie kuriera. W 2020 roku 100% przesyłek zostało odebrane przez kuriera w dniu złożenia zamówienia. Co oznacza, że przesyłka dotarła do klienta już następnego dnia.

5. Przesyłki prosto z fabryk (zwykle darmowe) dostawa może trwać do 72h, ale nie musi :)

6. Przesyłki paletowe - czas realizacji dostawy paletowej to zwykle 48h, dostawa to następne 48h. W praktyce przesyłka zostaje dostarczona windą w ciągu 3-4 dni roboczych.

7. Zator w wysyłkach może powstać w poniedziałek. Hurtownia jest zamknięta przez sobotę i niedzielę (dyżur pod telefonem ma tylko sprzedaż), a zamówienia cały czas wpływają. Mimo że sortownia zaczyna pracę o 5:30 to często nie jest w stanie nadać wszystkich paczek z weekendu, a co dopiero z poniedziałku. Czas realizacji poniedziałkowych zamówień może skrajnie sięgnąć 72 h, ale to jest rzadkość. Później mamy już zachowaną płynność w realizacji.

Tak to właśnie wygląda w teorii, a w praktyce robimy wszystko, aby przesyłkę spakować i wręczyć przesyłkę kurierowi tego samego dnia co zostało złożone zamówienie. 

 

5. Jakość pracy naszej magazynu paczek VS jakość pracy kurierów.

Nasze doświadczenie wskazuje na to że kurierzy nie dbają o paczki. Nie będę opisywał dlaczego tak jest, ponieważ powodów jest wiele, a kurier to po prostu człowiek. Stwierdzam tylko fakt.

Nasze paczki są spakowane wg standardów kurierskich, które są zawarte w umowie, tzn

  • karton musi być bryłą prostokątną oraz musi być co najmniej 3 warstwowy

  • musi mieć podwójne dno (nasze mają potrójne)

  • towar musi być opakowany przynajmniej jedną warstwą folii bąbelkowej (u nas 3-6 warstw)

  • luźna przestrzeń między kartonem a towarem musi być wypełniona folią lub tekturą

  • na koniec karton powinien być opakowany folią typu strecz.

  • Kiepska jakość usług kurierskich zmusiła nas do dodatkowych zabezpieczeń w postaci styropianu. Dzięki temu zwiększamy szanse na to że towar dotrze w całości nawet, jeśli paczkę zostanie sponiewierana.

Dzięki przestrzeganiu tych zasad możemy ubiegać się o reklamację usług kurierskich i domagać się zwrotu kosztów za uszkodzony towar.

Reklamacja u kuriera jest rozpatrywana w ciągu 30 dni, a w skrajnych przypadkach 60. 

Mimo wszelkich starań z naszej strony i tak co 40 paczka dociera uszkodzona. 

Zrób czytelne zdjęcie protokołu i wyślij je do nas na email sklep@budujto.pl, a my nadamy towar, który został uszkodzony niezwłocznie.

Dlaczego, nie czekamy na decyzje kuriera odnośnie reklamacji?

  1. Z dobrze sporządzonym protokołem reklamacji, jesteśmy pewni że odszkodowanie wróci, gdyż paczka jest spakowana poprawnie.

  2. Nie chcemy, aby klient czekał aż 30 dni za decyzją kuriera, nastepnie kilka dni za swoją przesyłką. 

Jeśli kurier dostarczył paczkę, która okazała się uszkodzona i "zniknął" - nie martw się, zgłoś do nas zaistniałą sytuację, a my zgłosimy ten fakt w centrali. Kurier będzie musiał podjechać jeszcze raz i sporządzić z Tobą protokół uszkodzeń. Ważne jest, aby nie zaznaczać na protokole, że nie ma się roszczeń do sposobu dostawy kuriera. To jest taki haczyk, aby odrzucić reklamację automatycznie. Paczka jest uszkodzona więc są rozszczenie co do kuriera.

Bez protokołu będziemy zmuszeni czekać na rozpatrzenie reklamacji przez kuriera (30 dni),

 

6. Od czego zależy koszt wysyłki?

Kurier standardowy małych paczek bez zabezpieczeń - 19,90 zł.

Kurier standardowy dużych paczek bez zabezpieczeń - 24,00 zł.

Kurier standardowy bardzo dużych paczek bez zabezpieczeń - 26,00 zł

Kurier dla dobrze zabezpieczonych tynków i farb - 26,90

Kurier za pobraniem do 30 kg - 26,90 

Kurier paletowy - 240 zł.

Kurier paletowy za poraniem 285 zł.

 

Darmowe dostawy - Przy spełnieniu warunków, np. w trakcie roku będą ogłaszane promocje jedna z nich może polegać  na: "przy zamówień niektórych farb i tynków dekoracyjnych za 500 zł". Informacje to takich akcjach i innych promocjach znajdziesz w artykule Tutaj

 

Dla dużych zamówień, które najlepiej wyceniać wysyłając do nas maila z zapytaniem na adres wycena@budujto.pl

Wszystko drożeje włącznie z usługami kurierskimi. Różne przedmioty potrzebują różnego zabezpieczenia. Tynki oraz 10L farby muszą być spakowane każde wiadro osobno (jeśli mają dość w jednym kawałku).

 

7. Jakie są koszty nadania przesyłki?

Poniżej przedstawię jak wygląda u nas pakowanie paczki dużej i małej na przykładzie wiadra tynku i farby dekoracyjnej oraz przedstawię skąd wziął się koszt 26,90zł  dla przesyłki do 30kg

  • Koszt kuriera dla małej paczki - 18,50 od paczki do 30 kg.

  • taśma pakowa kauczukowa - 0,50 zł.

  • folia bąbelkowa - 2,50 zł.

  • odpowiedni karton - 5,00 - 7,00 zł

  • wypełniacze, tektura, folie itp- 1 zł.

  • przybliżony koszt pakowacza  - 0,50 - 1,50 zł.

  • stabilizatory, obijacze i inne zabezpieczenia przeciw niszczycielskiemu wpływowi pracy kurierskiej. Szczegóły to tajemnica firmowa. koszt to 2-8 zł na paczkę.

  • opłaty do ochronny środowiska 0,5 zł - 1 zł za paczkę.
  • w przypadku przesyłek z szkodliwymi materiałami, musimy nadać przesyłkę ADR co jest związane z dodatkowym kosztem 16 zł do przesyłki.

Jak widać 30,50 zł to minimalny koszt nadania przesyłki, więc dlaczego klient płaci mniej?

Prowadzimy też sprzedaż stacjonarną, wiec otrzymujemy sporo kartonów, folii, które możemy wykorzystać jako wypychacze, ale to nie wystarcza.

Co roku sprawdzamy ilość nadanych jednostek pakowych, liczymy średni koszt wysyłki oraz całkowity koszt pakowania przypadający na każdą jednostkę pakową. otrzymujemy współczynnik, który oszacuje nam jakie średnie koszty pakowania będą obowiązywać w przyszłym roku. Stąd zaniżona cena.

 

Procent uszkodzonych paczek nadanych w budujto.pl

Wcześniejszych danych nie posiadam, ale były załamujące mimo iż spełniliśmy wszystkie wytyczne firm kurierskich. Statystyki prowadzimy dopiero od 2018 roku. 

W 2018 roku mieliśmy nadane w ciągu roku lekko ponad 1200 jednostek pakowych z czego ponad 10% było uszkodzonych. Tj. ponad 120 paczek.

W 2019 roku nadano około 4000 jednostek pakowych, procent uszkodzeń już był niższy 8%, ale wciąż to była zawrotna liczba 320 uszkodzonych paczek w tym 3 palety z tynkami i farbami oraz kilkadziesiąt pomyłek adresowych.

W 2020 roku już byliśmy przygotowani, magazyn paczkowy był na poziomie, mieliśmy ustalone procesy dla pakowaczy. Oprogramowanie dobrze koordynował pracę działu sprzedaży, mieszalni tynków i farb oraz magazynu paczek. na blisko 11 tyś jednostek pakowych mieliśmy 1% uszkodzeń, czyli 110 paczek i zero palet i dosłownie kilka naście pomyłek w nadaniu paczek (głównie to wina nowozatrudnionych którzy nie potrafili korzystać z systemu)

2021 rok zamkniemy z liczbą ponad 18 tyś jednostek pakowych i dosłownie tylko 3 uszkodzonymi paczkami i taką samą liczbą pomyłkowo nadanych paczek. 
Z każdym rokiem wyciągaliśmy wnioski, które były takie same. Co jeszcze zrobić, aby dać większe szanse paczce na "przeżycie" dostawy. Sadzę, że już możemy zakończyć pracę nad tym tematem. 

 

Cały czas sprawdzamy oferty kurierów, wiadomo, że zawsze można znaleźć tańszego kuriera, jednak nam zależy na szybkim i choć odrobinę odpowiedzialnym, aby klient dostał paczkę w jednym kawałku. 

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
BOK - Biuro Obsługi Klienta 501 209 331
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl