Czas i koszty dostawy

Czas dostawy złożonych zamówień:

Na początku chciałbym zaznaczyć że staramy się nadawać przesyłki tego samego dnia, aby klient mógł je mieć już następnego dnia u siebie. Tak się dzieje z zamówieniami złożonymi do godziny 11:00. W 2020 roku nadaliśmy ponad 17 tyś paczek, a współczynnik realizacji zamówień zrealizowanych w ciągu 24h wyniósł 92%.  Jesteśmy bardzo dumni z tego faktu. 

Objaśnię co oznacza realizacja i dostawa oraz jaka jest różnica.

Przez realizację rozumie się czas jaki jest potrzebny, aby zamówienie przygotować i spakować. Takie zamówienie stoi na rampie przy sortowni i czeka na odbiór kuriera. Tutaj kończy się realizacja. Zwykle wystarcza nam 24h. Jednak, często wchodzą dodatkowe czynniki które mogą opóźnić realizację do 48h. Najczęściej jest to ogromna ilość zamówień.

Przez dostawę rozumiemy czas jaki kurier potrzebuje na dostarczeni przesyłki. Liczony jest zwykle od godziny 18, ponieważ zwykle o tej godzinie przesyłki trafiają na pierwszy magazyn kuriera. Zapobiegawczo podawane są informację, że kurier ma 24-48 h na dostawę.

Zasady, którymi się kierujemy przy realizacji zamówień.

1. Zamówienia zakupione i opłacone szybką płatnością (do godziny 11:00) wysyłamy tego samego dnia i na 90 % przesyłka zostanie dostarczona w następnym dniu roboczym.

2. Zamówienia zakupione i opłacone przelewem tradycyjnym są wysyłane w dniu w którym środki wpłyną na konto (pod warunkiem, że wpłyneły do godziny 11:00)

3. Przesyłki za pobraniem i darmowe dostawy realizujemy w ciągu 48 h, a kurier ma 48 h roboczych na dostawę. W praktyce 90% przesyłek wychodzi tego samego dnia.

4. W okresie świątecznym i przesyłki mogą być dostarczane nawet do 72h. Spowodowane to może być opóźnieniami po stronie kuriera. W 2020 roku 100% przesyłek zostało odebrane przez kuriera w dniu złożenia zamówienia. Co oznacza, że przesyłka dotarła do klienta już następnego dnia.

5. Przesyłki prosto z fabryk (zwykle darmowe) dostawa może trwać do 72h, ale nie musi :)

6. Przesyłki paletowe - czas realizacji dostawy paletowej to zwykle 48h, dostawa to następne 48h. W praktyce przesyłka zostaje dostarczona windą w ciągu 3-4 dni roboczych.

7. Zator w wysyłkach może powstać w poniedziałek. Hurtownia jest zamknięta przez sobotę i niedzielę (dyżur pod telefonem ma tylko sprzedaż), a zamówienia cały czas wpływają. Mimo że sortownia zaczyna pracę o 5:30 to często nie jest w stanie nadać wszystkich paczek z weekendu, a co dopiero z poniedziałku. Czas realizacji poniedziałkowych zamówień może skrajnie sięgnąć 72 h, ale to jest rzadkość. Później mamy już zachowaną płynność w realizacji.

Tak to właśnie wygląda w teorii, a w praktyce robimy wszystko, aby przesyłkę spakować i wręczyć przesyłkę kurierowi tego samego dnia co zostało złożone zamówienie. 

Kurierzy i koszty wysyłki:

Kurier do 30 kg - 19,90 zł.

Kurier dla dobrze zabezpieczonych tynków i farb - 24,90

Kurier za pobraniem do 30 kg - 24,90 

Kurier paletowy - 240 zł.

Darmowe dostawy - Dla dużych zamówień w kwocie np. 300o tyś zł, jednak nie jest to reguła, gdyż mamy produkty za 90 zł z darmową dostawą.

Wszystko drożeje włącznie z usługami kurierskimi. Różne przedmioty potrzebują różnego zabezpieczenia. Tynki oraz 10L farby muszą być spakowane każde wiadro osobno (jeśli mają dość w jednym kawałku).

Jakość pracy naszej sortowni VS jakość pracy kurierów.

Nasze doświadczenie wskazuje na to że kurierzy nie dbają o paczki. Nie będę opisywał dlaczego tak jest, ponieważ powodów jest wiele, a kurier to po prostu człowiek. Stwierdzam tylko fakt.

Nasze paczki są spakowane wg standardów kurierskich, które są zawarte w umowie, tzn

  • karton musi być bryłą prostokątną oraz musi być co najmniej 3 warstwowy

  • musi mieć podwójne dno (nasze mają potrójne)

  • towar musi być opakowany przynajmniej jedną warstwą folii bąbelkowej (u nas 3-6 warstw)

  • luźna przestrzeń między kartonem a towarem musi być wypełniona folią lub tekturą

  • na koniec karton powinien być opakowany folią typu strecz.

  • Kiepska jakość usług kurierskich zmusiła nas do dodatkowych zabezpieczeń w postaci styropianu. Dzięki temu zwiększamy szanse na to że towar dotrze w całości nawet, jeśli paczkę zostanie sponiewierana.

Dzięki przestrzeganiu tych zasad możemy ubiegać się o reklamację usług kurierskich i domagać się zwrotu kosztów za uszkodzony towar.

Reklamacja u kuriera jest rozpatrywana w ciągu 30 dni, a w skrajnych przypadkach 60. 

Mimo wszelkich starań z naszej strony i tak co 40 paczka dociera uszkodzona. 

Zrób czytelne zdjęcie protokołu i wyślij je do nas na email sklep@budujto.pl, a my nadamy towar, który został uszkodzony niezwłocznie.

Dlaczego, nie czekamy na decyzje kuriera odnośnie reklamacji?

  1. Z dobrze sporządzonym protokołem reklamacji, jesteśmy pewni że odszkodowanie wróci, gdyż paczka jest spakowana poprawnie.

  2. Nie chcemy, aby klient czekał aż 30 dni za decyzją kuriera, nastepnie kilka dni za swoją przesyłką. 

Jeśli kurier dostarczył paczkę, która okazała się uszkodzona i "zniknął" - nie martw się, zgłoś do nas zaistniałą sytuację, a my zgłosimy ten fakt w centrali. Kurier będzie musiał podjechać jeszcze raz i sporządzić z Tobą protokół uszkodzeń. Ważne jest, aby nie zaznaczać na protokole, że nie ma się roszczeń do sposobu dostawy kuriera. To jest taki haczyk, aby odrzucić reklamację automatycznie. Paczka jest uszkodzona więc są rozszczenie co do kuriera.

Bez protokołu będziemy zmuszeni czekać na rozpatrzenie reklamacji przez kuriera (30 dni),

Jakie są koszty nadania przesyłki?

Poniżej przedstawię jak wygląda u nas pakowanie paczki dużej i małej na przykładzie wiadra tynku i farby dekoracyjnej oraz przedstawię skąd wziął się koszt 24,90 dla przesyłki do 30kg

  • Kurier pobiera - 14,50 zł od paczki do 15 kg.

  • Kurier Pobiera - 18,50 od paczki do 30 kg.

  • taśma pakowa kauczukowa -0,50 zł.

  • folia bąbelkowa - 2,50 zł.

  • folia stretch - 0,50 zł.

  • karton - 1,50 - 5,0 zł

  • wypełniacz, tektura na dno - 0 - 0,50 zł.

  • styropian - 2 - 4 zł, kwota zależy od towaru.

  • przybliżony koszt pakowacza  - 0,50 - 1,50 zł (zależy czy to są narzędzia, wkręty czy tynk lub farba).

  • dochodzą jeszcze wypełniacze, które są niezbędne. Jednak w większości przypadków mamy je pozyskiwane od dostawców, także ich nie liczymy.

Przykład jak pakujemy twoje zamówienie?

1. Oprócz fabrycznego zabezpieczenia, dodatkowo plombujemy wieko zbrojoną taśmą, aby nawet przy uderzeniu wiadro się nie otworzyło.

 zabezpieczenie towaru przed otwarciem sposób zapezpieczania towaru przed otwarciem

 

2. folia bąbelkowa 3 - 6 warstw w zależności jaki jest duży element. Duże elementy trzeba zabezpieczać z dwóch stron.

tynk zabezpieczony folią bąbelkową wiadra zabezpieczone folią bąbelkową towar zabezpieczony folią bąbelkową

farba zabezpieczony folią bąbelkową

3. Pustą przestrzeń należy wypełnić kartonem lub folią, to co dostajesz w paczce to nie są śmieci tylko wypełniacz aby paczka w kartonie nie "latała" .

towar pakowany w kartony

przesyłka w kartonie zabezpieczanie przesyłki w kartonie

4. ostatecznie zaklejamy luźne krawędzie i owijamy folią strecz.

paczka strecz paczka strech budujto

Cały czas sprawdzamy oferty kurierów, wiadomo, że zawsze można znaleźć tańszego kuriera, jednak nam zależy na szybkim i choć odrobinę odpowiedzialnym, aby klient dostał paczkę w jednym kawałku.

Czas realizacji zamówienia i dostawy
Realizacja zamówienia następuje niezwłocznie zaraz po zaksięgowaniu pieniędzy na naszym koncie . Przesyłki dostarczają firmy kurierskie - czas dostawy zależy od przewoźnika, rodzaju przesyłki oraz adresu odbiorcy. Zazwyczaj zajmuje to do 48h roboczych, w skrajnych przypadkach 72-96 h.
 

 
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl